Yess!!!!! EINDELIJK is het zover,ik ga naar Ibiza!!!….. toch?

Hallo lieve lezers!!

Vandaag ga ik vertellen over mijn fantastische reis die vorig jaar begon.
Ik weet nog dat ik met Laurent naar die bioscoop was vorig jaar in Augustus, en ik vertelde dat ik graag iets wilde doen wat ik eigenlijk niet zou durven. Iets wat ik eigenlijk makkelijk kan, maar niet doe vanwege angst. Angst om alleen te zijn, angst dat er iets verkeerd gaat. Ik ben namelijk iemand die eigenlijk nooit echt alleen is geweest en al helemaal niet op reis.

Ik stuurde Alexander van Sport-Active een messenger, met de vraag welke run het meest in de natuur was. Hij antwoordde dat het Ibiza was, die reis was eigenlijk volgeboekt maar hij kon nog wel een plekje voor mij vrijmaken!
Ik was helemaal exited en kon niet wachten tot het 22 Maart zou zijn.

#Dag 1

En toen was het zover. Ik had een treinticket, verlof aangevraagd, een koffer gekocht die makkelijk als handbagage mee kan. Daar zat ik dan in de trein, met wel een vreemd voorgevoel maar ik had er zin in!
Onderweg een kwartiertje voor ik aankom op schiphol lees ik op de app dat er daal al best wat mensen aanwezig zijn. Maar ik las een verontrustend bericht op facebook van Alexander. Na wat gevraag en gebel en onder elkaar ook vermoedens die geuit worden blijkt duidelijk dat er een fout is gemaakt. Er waren geen tickets naar Ibiza.

Daar gaat die reis waar ik zolang naar uitkeek, waar ik verlof voor vroeg, waar ik die koffer voor gehaald heb en waar ik al een tijdje geld voor apart leg waar ik hard voor werk.
Ik besloot mijzelf niet te laten kennen. Ik vroeg wat de meest vergelijkende reis was die ik kon boeken op schiphol, en besloot (net als 7 andere mensen van onze ibiza run) om een retourticket te kopen naar Gran Canaria.

Samen met 2 andere vrouwen besloten we om met z’n 3e in een appartement te slapen die te delen. Gewoon even met 2 vreemde mensen doen. Als ik erop terug kijk was het misschien zelfs gekker dan dat op het vliegveld leek.
Je weet natuurlijk ook niet of het klikt en of dat samen slapen wel goed gaat! Maar we hebben echt een ontzettend leuk weekend gehad zowel met z’n 3e samen als apart van elkaar. Vanaf het vliegveld even bijkomen want het inchecken ging niet helemaal makkelijk, doordat het een last minute was moesten we wachten met inchecken omdat mijn naam nog niet in het systeem stond. uiteindelijk na 3 eer terug lopen naar thomas cook lukte het om in te checken. Ik had natuurlijk toen al moeten weten dat dit weekend voorbestemd was waarin vliegen niet vanzelf ging. Maar je hoop op het beste natuurlijk.  Na het inchecken en langs de controles even naar starbucks en lekker zitten koffie en koekje erbij en even bijkomen!

Na een goede vlucht van 4 uur en 5 minuten kwamen we aan in het mooie Gran Canaria. Het had de mooie bergen van La Palma en de vlaktes van Fuerteventura. Ik begin me steeds meer ‘thuis’ te voelen op de Canarische eilanden en met de spaanse taal en de spaanse mensen. Ik vind het fantastisch.
We kwamen aan pakte de bus en gingen onderweg naar het appartement die we geboekt hadden op schiphol via booking.com. In de levendige stad Las Palmas scheidde de wegen van ons (mij, Iris en Emmy) en een lief stel Kees en Cindy. Hun hadden een hotel aan de andere kant van de stad.

Ingecheckt in het appartement kijken we vol verbazing rond. Het was echt een goed appartement, goede bedden iedere kamer zelfs een balkon! Een koelkast, oven en zelfs een wasmachine mocht niet missen.
Hierna gaan we met z’n 3e de boulevard over en ik krijg de wind in mijn gezicht en ruik de Canarische lucht (klink gek maar acht, dat ben ik ook), ik geniet met volle teugen van mijn aanwezigheid hier!

Na wat getwijfel kozen we voor een goed italiaans restaurant. En wat was dat lekker! het eten was heerlijk en de wijn nog lekkerder na zo’n dag als deze! Een beetje bijpraten, elkaar leren kennen was ook zeker leuk.
Eenmaal weer gegeten te hebben besloot ik om met mijn blote voeten in het zand te lopen, emmy zag dat ook zitten en samen tekende we engeltjes in het zand.

#Dag 2
Wakker worden maar de zon schijnt niet, het is redelijk bewolkt. We kwamen gisteren laat aan dus geen boodschapje gehad en dus ook geen ontbijt, ik besluit op lege maag te gaan hardlopen. Na de run videobel ik marlin op het strand en het zonnetje begint te schijnen. Wat mooi hier zeg! Ik laat aan Oma Janssen zien hoe het eruit ziet . Ze is nooit naar het buitenland geweest dus zo ziet ze er iets van. Na het bellen meetenik,  emmy en iris bij een koffietentje en drinken wat en eten wat. heerlijk voedsel! een lekkere pannenkoek met vruchten en creme en chocolade. Wat een feest!!! Terug naar het appartement en douchen, en daarna door naar de primark. Ja je leest het goed, tijdens het hardlopen kwam ik dus een grote mall tegen en aangezien ik eigenlijk alleen hardloopkleding aanhad en we besloten naar Maspalomas (playa del Ingles) te gaan voor de canarische carnaval wilde ik dus een leuk jasje. Om een uur of 3 besluiten we de bus te pakken met onze limonade mee. Geen limonade is geen carnaval natuurlijk!!

Eenmaal aangekomen besluiten we wat eten en rond half 6 gaan we bij de optocht staan! veel vrachtwagen met veel verkleedde mensen en de spaanse/canarische carnavals muziek maakte met de 28 graden zo laat nog een echt groot feest. Na een uurtje besluiten we wat rust op te zoeken en gaan we naar de boulevard, waar veel jongeren alcohol drinken en zich vermaken met elkaar. Emmy vond 2 jongens waarvan 1 een gitaar bij zich had. die begon te zingen en gitaar te spelen. Was ook super leuk om mee te maken.

Na alle gezelligheid besloten we weer terug te gaan want we moesten toch zeker nog een uur in de bus zitten naar Las Palomas. Kwamen we er toch achten dat er geen bussen reden ivm de optocht die op de route reed. dus Iris was zo vriendelijk om een brandweerman te vragen of hij ons kon vertellen wat we moesten doen om terug te komen.
Hij verwees zijn collega en die liep mee. Hij nam zijn taak errrug serieus en hielp ons verder. We moesten (hij zei 1 km) zeker 2 a 3 km lopen om een bushalte tegen te komen. Dus pas na 8 uur waren we weer terug. Er was natuurlijk nog tijd over dus een drankje aan de boulevard was niet verkeerd.

#Dag 3
Ik werd wakker en het zonnetje scheen nog net niet, het was vroeg en besloot lekker te gaan lopen. Ik had weinig geslapen maar wel genoeg, op een lege maag gaan lopen was dit keer heerlijk! ik besloot naar een plek te lopen waar Emmy en Iris op dag 2 zijn geweest. En ze hadden gelijk! Het was er prachtig!! Ik bleef hier staan terwijl de zon op kwam en video belde Laurent en Marlin. Wat had ik zo ontzettend graag gehad dat ze bij me waren om dit allemaal met me mee te beleven. Ze waren bij me in gedachte en dit was juist wat ik alleen moest doen en het was geweldig!

Terug, douchen, aankleden en koffer inpakken. Om 12 uur moesten we weg.  Op weg naar de Starbucks, voor koffie met een Canarisch smaakje. En te genieten van de heerlijk brandende zon!! wat was dit lekker, dit kon ik wel volhouden zo! Maar!! Aan alles komt een einde, we pakken de bus naar het vliegveld, en wachten daar. Eigenlijk veels te vroeg, maarja je wilt niet stressen. Als eerste was ik aan de beurt.. maar ze konden mij niet vinden, en Emmy en Iris en eigenlijk alle 8 personen van onze ‘we gaan toch niet naar Ibiza’ groep.

Toch konden Emmy, Iris en Kees en Cindy wel doorlopen, ik zei Emmy en Iris dat ze gewoon moesten doorlopen en we elkaar daar wel zagen maar niets wat minder waar. Ik met 3 andere vrouwen van de groep konden niet door. naar Neckermann en hun contact met hun superieur, maar alles duurde te lang, We mochten niet mee, de piloot vloog zonder ons. Het bleef erg onduidelijk wat er nu fout was, we hadden onze tickets toch? Uiteindelijk hoorde we dat Transavia onze terug vlucht geannuleerd heeft.  Of dit echt zo is dat weet ik nog niet.

Een hotel zoeken en nog een extra dagje dus, ik kreeg via de mail al wel incheck en reserveerde mijn stoel alvast zelf! alles extra gecheckt. Op naar het hotel, en even een lekker warm bad genomen. Ik moest even bijkomen van dit alles! Zelf probeerde ik er wel het positieve van in te zien, ik had nu een extra dag, ik had nooit alleen naar Gran Canaria gevlogen als Ibiza gewoon doorging. Na dit weekend was ik zoveel sterker dan ik was voordat ik de trein instapte!

#dag 4
Wakker worden en een lekkere wandeling gedaan, tijdens deze wandeling even een live video op facebook gezet alle vragen kwamen langs mijn oren en dit was duidelijk en in 1 keer gezegd. Ideaal!!

Hierna aan een uitgebreid ontbijt kunnen zitten, maar niet echt veel honger, probeer ik toch wat te eten.
ik besluit dus ook om even alles eruit te wandelen, ik zie prachtige bergen achter me en besluit daar naartoe te lopen, ik wil ze van dichtbij zien, helaas te weinig tijd om naar de top te lopen. ik kom in een dorpje en vind een mooi plaatsje. Ik zit daar even, en geniet van de zon, het briesje en van de mensen die langslopen en vriendelijk lachen. Ook de prachtige muur beschilderingen blijven niet onopgemerkt, Er gaat een gedachte door me heen, wat betekenen de schilderijen, wat betekend dit plaatsje wat heeft het meegemaakt. het is er heel klein maar super fijn.

Het is tijd om terug te wandelen, ik moet bijna uitchecken en wilde nog even douchen en de koffer nog 1 keer klaar maken. Want nu ging ik echt naar huis.

Zoals aan alles is er nu ook een einde, ik stap de bus in naar het vliegveld, (raak mijn ID kaart in alle paniek nog kwijt) en kan vervolgens (met mijn rijbewijs) mij boardingspas krijgen. Ik was binnen! Ik ging naar de gate, belde mijn moeder. Er was door onweer half uur vertraging. ,Maar dat is niet erg.
Ik moet ergens wel toegeven dat ik soms bedacht niet te stappen in dit vliegtuig. Ik durfde gewoon niet weer, er was slecht weer en ik had dit weekend niet echt bepaald de dingen mee betreft vliegen.

Ik sta het vliegtuig in en vlieg naar Nederland waar ik door een oom van mij opgehaald word. Gelukkig kon ik terug naar huis. Om 03:00 ’s nachts liep ik Marlin zijn kamer in, hij werd wakker en lachte, hij was blij mij te zien en ik hem!!. Ik kroop ik mijn bedje in, en gaf ik mijn vriend een dikke knuffel en kus.

Dit was me een avontuur wel! Ik ben mentaal sterker, en ik weet voortaan wat ik wel en niet moet doen mocht er ooit iets misgaan. Als de tickets van Ibiza wel geboekt waren ha ik zoiets als dit nooit in mijn leven op deze manier gedaan. Dus ondanks dat het erg vervelend was dat de Ibiza reis niet doorging, ben ik ergens ook dankbaar.

Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen!
Ging dan wel niet over hardlopen of over gezonde voeding,
maar ik vond dit verhaal de moeite waard om te vertellen!!