De 7heuvelenloop bedwongen… WARNING veel tekst!!

Met heel erg veel zenuwen begon mijn zaterdag ochtend.
ik moest namelijk werken van 6 tot 15:00 moest op tijd in Nijmegen zijn om mijn startnummer op te halen, gauw naar het hotel om me in te checken en omkleden en hupsakee naar mijn: ik loop hard familie waarna we met z’n ”alle” samen naar de start zouden lopen.

Ik moet eerlijk zeggen dat dit

voor mij de eerste keer is dat ik in mijn eentje overnacht in een stad die relatief vreemd voor me is, en in een hotel waar ik nooit eerder geweest ben. Tuurlijk heb ik ook al mijn hardloop vrienden maar die zitten allemaal in het centrum, en omdat ik mijn hotel nogal laat geboekt heb, was er niet echt meer veel keuze. Ik vond het belangrijk om een ‘late checkout’ te hebben. Dat mijn hotel verder was en moeilijker bereikbaar was met de taxi dan was dat maar zo.

Vanuit mijn werk gelijk hup door om te racen naar Nijmegen, ik kwam aan en vond al gauw de man die mijn startnummer voor de 7 heuvelennacht had. 7 kilometer over de heuvels, mijn eerste keer dat ik de nacht loop.
Ik had me voorbereid op veel lampjes en veel mensen met verlichting en leuke kleding, dat viel echter tegen dus ik was verlicht en de rest wat minder, is niet erg hoor. Na mijn familie weer gezien te hebben gaan we lopen, ik weet dat ik niet voor snelheid wil want morgen moet ik ook weer 15 kilometer, we zien wel hoe het loopt.
Eenmaal de start voorbij begin ik lekker te lopen, wel met hoog hartslag terwijl mijn tempo er niet helemaal in zit, dat kan maar 1 ding betekenen… valt plat!!! een heuveltje dus. Ik merk ook dat ik richting mijn hotel loop en herken dingen van de heen weg. Waar ik mij aan heb gestoord deze avond is dat er enorm veel ”langzamere” lopers zijn. Ik bekritiseer hier niemand mee, maar denk wel dat ik ondanks dat ik tijden heb ingevuld ik in het verkeerde startvak stond. Ik zie mij als een gemiddelde loper, soms iets sneller en soms iets langzamer en dat is helemaal niet erg. Maar het gewoon niet fijn om de hele tijd in te moeten halen en dan weer hard op de rem omdat iemand zijn/haar verlichting niet aan had. Het was gewoon niet handig! Volgende keer de organisatie mailen of dat niet anders kan.

Eenmaal gefinished (waar ik helaas geen foto’s van heb) gauw naar het hotel, douchen en terug voor het ILH buffet.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik in grotere groepen minder goed presteer dan in kleinere groepjes, er kwam dus veel op me af en dan blijf ik klein. Ik heb dus lekker gegeten (buffet was heerlijk) heb daarna een wijntje gedronken, toetje gegeten wat praatjes gemaakt met mensen die ik niet ken, en daarna de taxi gepakt terug naar het hotel.

Mijn hotel was enorm simpel! Maar meer had ik ook niet nodig, een douche, wastafel, bed, tv, kast, stoel, tafeltjes en een wc. De muren waren helaas was erg dun waardoor ik tot half 2 ’s nachts het gesprek heb kunnen volgen van mijn buren. Maar verder heb ik geslapen als een roosje, iets eerder dan mijn wekker wakker en dus rustig aan aankleden en naar beneden voor het ontbijt. Wat naar mijn idee erg goed was!! er waren krentenbollen, wit en bruin brood, en warme gekookte eieren, etc. etc. alles wat je nodig had was er gewoon.

Ik heb voor deze dag besloten om met de fiets te gaan. dit heeft meerdere redenen, 1 heen en terug met de fiets was goedkoper dan de taxi, 2 het is goed voor herstel van de benen, 3 ik vind fietsen in vreemde steden interessant, zo zie je gewoon meer en leer je de omgeving echt kennen. ik had voor deze dag een 3 kwart broek en shirt en thermo kleding. het is tot nu toe gewoon niet echt koud geweest. TOT DEZE DAG!!! mijn kuiten en onderbenen bevroren bij het fietsen, en na een paar uur rond dwarrelen op de expo en opwarmen bij de ilh meeting bar kwam ik er dus achter dat dit VEELS TE KOUD was. Ik houd van warmte. nadat ik Marjolein van het station gehaald heb en we na een korte wandeling naar de ilh meeting bar even bijgekletst hadden, ik gauw langs de perry sport ging om ‘eventjes’ een broek te kopen die wat warmer was.. En dat deed ik, ik kocht een broek en zonder te pakken ging ik ermee terug naar de meeting bar. Maar wat een opluchting was dit, hij was thermo van binnen (had ik even geluk) en zakte niet van mijn kont af en was gewoon super goed en zat super lekker!!
Is dat toch even geluk hebben. Ik heb mijn knie nog even gauw in weten te tapen door eric en ik kon gaan en was er klaar voor.

Dus met mijn warme beentjes en mijn camelbak met alleen wat gelletjes , fietssleutel, en pinpas en mijn telefoon vertrok ik langs de start. Ik loop deze dag al 3 jaar?? en hij verveeld me nooit! Ja het word steeds drukker, maar het is het uitzicht en de sfeer gewoon waard. Er zijn weinig loopjes waar ik bij terug kom. Maar deze ieder jaar weer!!

Nadat ik tijdens het lopen mijn hotel tegenkwam en John met nog meer mensen van ilh begroette en inhaalde ging ik weer verder. Maar, rond 10 km begon ik honger te krijgen en me ontzettend misselijk te voelen. Ik had natuurlijk helemaal niet meer gegeten sinds mijn ontbijt en een banaantje in de bar. Gauw eet ik een koolhydraat bommetje en drink wat water en ga even plassen, het duurt even en ik merk dat de tijd die ik voor ogen had niet haalbaar meer was. Zodra ik de wc uitkom merk ik dat alles z’n werk heeft gedaan en ik weer goed kan lopen. Maar ik blijf langzamer lopen voor de zekerheid.. even pas op de plaats Daan!! En dat werkte, ik haalde de finish en gezond en wel. En ik heb zeker genoten! Ik pak gauw mijn spullen en de fiets en fiets terug naar het hotel, douche even, en bel een taxi. Ik ga terug naar het karel keizerplein en pak een burger king en stap de trein in! de taxichauffeur was wat geirriteerd en liet dat duidelijk blijken naar het verkeer waar ik bij zat, (heb ik weer) maar ben veilig aangekomen.

Op het station heb ik net mijn trein gemist, is niet erg nu kan ik rustig mijn burger opeten. Ik ben in ieder geval optijd voor de volgende. Ik kom om 7 uur thuis ’s avonds en heb een hoop te vertellen.

7 heuvelenloop je was weer mooi, en mijn loopvrienden weer gezien maakt me ook blij.

Ik hoop dat je het leuk vond om te lezen,
Zo ja? laat het even weten!! En tot Vrijdag weer…