Motivatie, waar ben je?

Vandaag gaan we het hebben over motivatie.
Dit vooral door alle omstandigheden buiten en de donkere dagen!
Je vind het wellicht moeilijk om nu een rondje buiten te gaan wandelen,een rondje te gaan hardlopen en wilt het liefst in je warme pyjama binnen blijven OF je hebt een hele lange dag gewerkt en bent al ergens in de loop van de dag nat geregend en kunt je motivatie gewoonweg niet vinden!

Ik heb de afgelopen week ook weinig motivatie gehad, weinig wezen hardlopen en ”veel’ gesnoept. Ik vond het moeilijk om redenen te gaan vinden waarom ik afgelopen week erop zou gaan letten! Mijn zoon werd 8 dus dat betekend 3 verjaardagsdagen dus 3 dagen lekker eten, op zijn verjaardag uit eten en als ik dan toch tussendoor een koekje neem is het dan niet zo’n ramp!

Dat is het ook niet en het is niet erg en soms zelf goed om even een weekje pauze te hebben. Maar…. zorg dan wel dat het bij 1 weekje blijft en ga daarna weer terug op je oude vertrouwde schema/manier van eten.
Ik moet wel zeggen dat ik de afgelopen week wel balansdagen had waarin ik minder koolhydraten at en meer groenten. Ik zal het in een andere blog nog gaan hebben over balans dagen.

Dan komt de grote vraag, hoe begin je week in zo’n week! Hoe vind je je motivatie terug. Wat voor mij goed werkt is maandag even doorzetten gelijk wat sport erbij zodat ik ervan kan genieten en ook alweer weet waar ik het voor doe. Als het goed is heb jij een doel voor ogen, of  dat nou op gewicht blijven is, je fit voelen, afvallen, aankomen of gespierder worden. En met dat doel voor ogen begin je aan je nieuwe week fris en fruitig.
Ik zorg er dan ook altijd voor dat ik iets materialistisch voor me heb, of dat nu een getal op de weegschaal is of een broek je weer past of juist weer niet. Bij mij zijn dat foto’s ik maak foto’s van mezelf 1x in de maand voor en na foto’s worden het dan.

Met voeding zat ik er vaak naast afgelopen week, maar aankomende week niet, ik ga ervoor… maar hoe?
Ik zorg dat ik een weekschema heb voor mijn voeding, alles in huis heb met boodschappen en mijn eten zo veel mogelijk voorbereid op zondag! Ik ben bijvoorbeeld gek op soep dat kun je dus mooi maken en invriezen.
Zo kom ik dan ook minder snel in de verleiding om mis te pakken!

Maar niet alleen met voeding had ik moeite ook met sport. Nu is het zo dat sport me een rush geeft, En dat maakt eigenlijk weinig uit welke. Dus 1x met tegenzin en daarna gaat het meestal wel vanzelf. Wat dan wel belangrijk is is dat je je sportmomenten in je agenda zet. Het maakt ook niet uit in welke vorm je sport of beweegt, zolang je het maar doet! Dan komt het genieten vanzelf.

Ik ga nu een lang rondje rennen, in de regen… & i love it!!

Heb jij nog leuke motiverende tips?
Geef ze dan een reactie!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *